Autor: Tööstusuudised.ee • 21. mai 2019

12 Eesti ettevõtet osalevad Amsterdamis ühel suurimal toidumessil

Eesti Toiduainetööstuse Liidu korraldatud ühisstendil Amsterdamis toimuval toidu- ja joogisektori messil World of Private Label osaleb kokku 12 Eesti ettevõtet.
Mess World of Private Label
Foto: Toiduliit

Eesti ettevõtetest osalevad AS Balsnack International Holding, Salvest AS, Balbiino AS, Farmi Piimatööstus AS, Valio Eesti AS, Saaremaa Piimatööstus AS, Eesti Pagar AS, Scanola Baltic AS, Puljong OÜ (Food Studio), Rõngu Mahl AS, Eesti Leivatööstus AS, Smackers OÜ, Mess toimub 21.– 22. maini.

„Amsterdami Private Labeli messi puhul on tegemist ühe suurima toidumessiga, kus Eesti ettevõtted osalevad juba 12. aastat ja kust on võimalik leida oma toodetele uusi turge ja lepingupartnereid, kohtuda olemasolevate partneritega ja anda oma olemasoluga märku, et Eesti on väike ja tubli riik oma puhta looduse ja kvaliteetse toidukaubaga. Selge on see, et keegi meid väljaspool Eestit avalisüli ei oota, aga ekspordiväljundite leidmine on nii väikese turu tootjatele nagu Eesti on, eluliselt vajalik,“ sõnas Toiduliidu juht Sirje Potisepp pressiteates.

Ta lisas, et tunneb head meelt ka selle üle, et riiklikult leitakse võimalusi ettevõtete ühisstende toetada. „On väga tähtis aidata ettevõtetel eksporti kasvatada ja selle eest tänu nii Maaeluministeeriumile kui EAS-le, meil on rõõm ühisstende korraldada ja näha sellest kasu ettevõtetele,“ rõhutas Potisepp.

Messile minnakse uute ja vanade partneritega kohtuma

Jäätisetootja Balbiino müügidirektori Meelis Püvi sõnul osalevad nad Amsterdami messil juba 8. aastat. „Praeguseks oleme leidnud kliente nii suurte kaubanduskettide hulgast kui ka sügavkülmutatud kaupade edasimüüjaid, kelle tooteportfellis on jäätised. Messil kohtume uute ja vanade partneritega, tutvustame uusi trende ja võimalusi ning loomulikult saavad kõik maitsta parimat eestimaist jäätis,“ rääkis Meelis Püvi.

Valio Eesti osaleb Amsterdami messil 7. aastat. „Uute klientide leidmine ja kohtumised olemasolevate partneritega on välismessidel osalemise peamised põhjused,“ sõnas Valio Eesti tegevjuht Maido Solovjov. „PLMA-l osalemine on olnud suureks abiks meie itaaliapärase kõva juustu Forte müügivõrgu laiendamisel. Sel aastal tutvustame messil uut itaaliapärast kõva juustu Gran Regale, mis on juba soojalt vastu võetud Itaalias,“ jätkas Solovjov.

Ainus kartulikrõpse tootev ettevõte Eestis Balsnacki juhataja Reigo Rusingu sõnul osalevad nad messil juba 7. aastat ning mess on olnud neile üliedukas. „Oleme enda messiprogrammi valinud just PLMA, kuna see on Euroopa üks populaarsemaid. Oleme saanud sealt viimase kahe aastaga väga häid kontakte üle maailma. Miks just Private Label? Tegelikult oleme tootmise mõttes üsna väike ettevõte ning siinkohal on meile suurimaks plussiks just paindlikkus. Arendada ja/või kohandada kliendile vastavalt tema soovidele tooteid,” sõnas ta.

Lisaks on messi lubanud külastada ka Eesti saatkonna töötajad Haagist, mis on märk austusest oma riigi ettevõtjate vastu.

Messil oli eksponente üle 2600 ning rohkem kui 110 riigist. Külastajaid on üle 15 000. Eraldi on esindatud nii toidu- kui tööstuskaupade hallid. Mess toimub neljateistkümnes. Eesti on väljas ühisstendiga, mille suurus on 108 m2.

Messil osalemist kaasrahastatakse Maaeluministeeriumi Turuarendustoetusest.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077